Jako nowicjusz na pokładach na kolanach naprawdę trudno jest zacząć, szczególnie jeśli jesteś początkującym. Jako wprowadzenie do sportu na łodzi, nakolannik to świetne urządzenie do ćwiczeń. Niski środek ciężkości często ułatwia wstawanie na nartach wodnych lub na wakeboardzie, gdzie oba muszą wstać.

Oto dwa sposoby na rozpoczęcie głębokiej deski kolanowej: początek brzucha i początek niskiego podnoszenia.

Początek brzucha

o Najczęstszym startem na kolana jest start brzucha lub brzucha. Aby to zrobić, połóż brzuch na desce paskiem skierowanym do przodu i przednią częścią deski.

o Nos deski powinien wystawać z wody. Połóż jedną rękę na boku deski, a druga ręka chwyta linę i trzyma drugą stronę deski.

o Gdy łódź zacznie się poruszać, pociągnij kolana do przodu do wyściełanych kolan na pokładzie. Staraj się nie pochylać do przodu i utrzymywać niską wagę.

o Jeśli czujesz się wyważony, puść linę jedną ręką i drugą ręką przeciągnij pasek przez kolana i pociągnij pasek tak mocno, aby poczuł się bezpiecznie. Trzymaj ręce wyciągnięte i lekko zgięte.

Początek z małą pływalnością

o Niska wyporność jest bardzo cienka i podczas oczekiwania w wodzie lekko opadnie, jeśli przyłożysz do niej ciężar ciała. W ten sposób możesz przyczepić się do planszy, zanim łódź Cię wciągnie.

o Łatwiej jest dopasować pasek do preferowanego dopasowania przed wejściem do wody. Można to zrobić na platformie kąpielowej lub na płaskim miejscu w łodzi. Po prostu wchodzisz na deskę i dostosowujesz długość, aby wygodnie przesuwała się po kolanach.

o Po wyregulowaniu paska wskocz z deską do wody. Przyłóż ciężar do deski, naciskając łokcie i trzymając ręce na desce w takiej samej pozycji, jak opisano na początku brzucha, podciągnij kolana do deski i pod pas.

o Ten start wymaga mniejszego wysiłku, gdy łódź wyciąga cię z wody i wymaga dużo równowagi, zanim łódź zacznie się poruszać. Musisz się zrównoważyć, aby deska nie przewróciła się, gdy jesteś przywiązany podczas oczekiwania na wyciągnięcie z wody. Najlepszym sposobem na zachowanie równowagi na planszy kolanowej jest poruszanie rękami w przód i w tył w wodzie, tak jakbyś nadepnął na wodę.

o Powinieneś pozostać w tej pozycji; Zachowaj równowagę, z nosem deski skierowanym nieco poza wodę. Kiedy łódź zacznie się poruszać, pochyl się do tyłu i powinieneś z łatwością wyskoczyć z wody. Jest to czas, aby w razie potrzeby naprężyć pasek. Trzymaj ręce wyciągnięte i lekko zgięte.